czwartek, 19 lutego 2015

Dyrektywa siarkowa wymusza innowacje w transporcie morskim


Wprowadzenie dyrektywy siarkowej dla przewozów morskich (o czym pisaliśmy tutaj) oraz w konsekwencji konieczność korzystania przez przewoźników europejskich z bardziej ekologicznych paliw doprowadza do rozwoju innowacji w dziedznie transportu morskiego. Scandlines – linia operująca między innymi między Danią i Niemcami planuje wdrożyć nowy hybrydowy system napędu do dwóch ze swoich promów operujących na trasie Rødby i Puttgarden. Innowacyjny napęd będący połączniem napędu elektrycznego i spalinowego obniżyć ma w sposób znaczący emisje. Zakłada się że przy uwzględnieniu nowej jakości paliwa oraz częściowemu wykorzystaniu napędu elektrycznego emisje tlenku siarki spaść mają aż o 99%. Finansowanie przdsięwzięcia zapewnia UE w ramach swojego program Ten-T (więcej o programie tutaj). Statki o napędzie hybrydowym mają rozpocząć żeglugę już w grudniu 2015 roku. Więcej informacji tutaj.

Brak komentarzy: