1 lipca 2016 roku weszły w życie
nowe regulacje IMO odnoszące się do transportu kontenerowego. W wyniku zmian
wprowadzonych Rezolucją MSC.380(94) z dnia 21 listopada 2014 r. do Prawidła 2
Rozdziału VI Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu
(konwencji SOLAS). Mają one dodatkowe obowiązki przy załadunku kontenerów.
Mianowicie kontenery przed załadowaniem mają zostać zważone, celem
odpowiedniego rozłożenia ciężaru na pokładzie statku. Póki co tego typu
mechanizmy stosowane były jedynie w transporcie lotniczym. Celem wprowadzonych
regulacji jest zwiększenie bezpieczeństwa żeglugi, poprzez lepsze zrównoważenie
i rozłożenie masy ładunku na statku. Nowe obowiązki mogą być realizowane na dwa
sposoby. Pierwszy z nich polega na ważeniu całego kontenera, przy użyciu
odpowiednich, certyfikowanych urządzeń. Druga metoda sprowadza się do sumowania
masy wszelkich towarów, palet, opakowań i innych przedmiotów znajdujących się
wewnątrz kontenera, oraz dodaniu do tego masy samego kontenera. Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi
Śródlądowej jako organ odpowiedzialny za zatwierdzenie stosowania drugiej
metody, wskazał dyrektorów urzędów morskich określając ich właściwość na
terenie Polski przez odwołanie do art. 17 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o
bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z 2015 r. poz. 611, z późn. zm.). Więcej informacji tutaj
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz