15 lipca Norwegia
przystąpiła do Umowy z Cape Town w sprawie Implementacji Zapisów Protokołu z
1993r. w sprawie przyjęcia Międzynarodowej Konwencji ws Bezpieczeństwa Statków
Rybackich z 1977r. (Konwencja z Torremolinos). Jest to druga po Konwencji z Hong Kongu ws. Recyclingu
statków (pisaliśmy o tym tutaj) umowa, do której Norwegia przystępuje jako
pierwsza, otwierając tym samym drogę do wejścia w życie istotnych dla prawa
morza i bezpieczeństwa morskiego aktów prawa międzynarodowego. Umowa z Cape
Town ma za zadanie przyśpieszyć ratyfikację Protokołu z 1993r., oraz wprowadzić
do jego treści niezbędne poprawki. Umowa jest wystawiona do podpisów w
siedzibie IMO i czeka na podpisy do 10 lutego 2014. Warunkiem wejścia w życie
protokołu jest podpisanie umowy przez co najmniej 22 państwa, dysponujące flotą
rybacką statków o długości 24m i więcej w liczbie co najmniej 3600. Norwegia
dysponuje 242 jednostkami tego typu. Więcej informacji tutaj.
Strony
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz