Stena Line, jedna z największych linii promowych funkcjonujących na Bałtyku, przygotowuje się do wejścia w życie 1 stycznia 2015 roku zapisów dyrektywy siarkowej. Konieczność wykorzystywania droższych paliw odbije się w sposób negatywny na funkcjonowaniu tego przewoźnika. Uprzedzając negatywne konsekwencje zmiany prawa Stena Line od 2013 roku wdraża program restukturyzacyjny mający na celu poprawienie wyników przedsiębiorstwa. Stena szacuje, że konieczność korzystania z odsiarczonego paliwa spowoduje wzrost kosztów paliwa wykorzystywanego przez przedsiębiorstwo o ponad pół miliona złotych dziennie. W konsekwencji Stena planuje podnieść koszty frachtu o 15%, wdraża także programy oszczędności energii. Prowadzone są także badania nad wykorzystaniem LNG a nawet metanolu jako paliwa na statkach Stena Line, a także nad bardziej efektywnymi i ekologicznymi metodami wykorzystania tradycyjnych paliw.
Strony
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz