Podczas 105 sesji Komitetu Prawnego IMO, która odbywa się
w dniach 23-25 kwietnia w Londynie, zajęto się przypadkami porzucenia załóg
przez armatorów. IMO wspólnie z Międzynarodową Organizacją Pracy odnotowały jak
55 takich przypadków w 2017 roku, co stanowi kilkukrotny wzrost w stosunku do
analogicznych danych z lat poprzednich. Sytuację załóg pozostawianych
niejednokrotnie bez podstawowych środków do życia, możliwości powrotu do
domu a także sytuację ich rodzin poprawić powinno wejście w życie 18 stycznia
2018 roku zmian do Konwencji o Pracy na Morzu wprowadzających obowiązek
posiadania polis na wypadek porzucenia załogi przez armatora, śmierci, czy
długotrwałej niepełnosprawności członka załogi. Zmiany w Konwencji były efektem
współpracy IMO LEG z ILO. W ramach agendy IMO LEG zajmie się także
sprawiedliwym traktowaniem marynarzy w przypadku wystąpienia incydentu na morzu
a także problemami związanymi z implementacją protokołu z 2010r do Międzynarodowej
konwencji o odpowiedzialności i odszkodowaniu za szkodę związaną z przewozem
morskim substancji niebezpiecznych i szkodliwych. 23 kwietnia 2018 protokół
został ratyfikowany przez Kanadę i Turcję, co odpowiada bez mała 72% tonażu
niezbędnego do wejścia w życie protokołu.
Strony
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz