W związku z sukcesami w przygotowywaniu Kodeksu Bezpiecznej Eksploatacji Statków na Obszarach Polarnych (o których informowaliśmy tutaj) przedstawiciele WWF podnoszą kwestię niedostatków regulacyjnych tego proponowanego dokumentu. Simon Wamsley - ekspert WWF stwierdził, że Kodeks wymaga jeszcze dużego nakładu pracy. Do wzmocnienia środowiskowego wymiaru Kodeksu włączyć powinny się zdaniem WWF Państwa Arktyczne i Państwa posiadające status obserwatora w Radzie Arktycznej. Najistotniejszym brakiem podnoszonym przez WWF jest brak kompleksowego uregulowania przewożenia oraz korzystania z ciężkiej ropy na wodach Arktyki. Zdaniem WWF Państwa Arktyczne oraz IMO powinny rozważyć wprowadzenie podobnych rozwiązań dotyczących przewozu ciężkiej ropy jak te, które obowiązują na obszarach Antarktyki (więcej informacji tutaj)
Strony
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz